WEBINAR: Crash-kurs i GDPR og markedsføringsloven

  Advokat Frode Elton Haug 

  Startups og Scaleups

  2.5 timer

Write your awesome label here.

Dato: 24. mars
Tid: 12.00 - 14.30

Hvorfor vil Datatilsynet gi selskapet bak dating-appen Grindr 100 millioner i overtredelsesgebyr? Hva er egentlig reglene for bruk av cookies? Når må man ha samtykke for å bruke personopplysninger i markedsføring? Og hvordan skal samtykker hentes inn?

Formålet med kurset er at du skal få oversikt over det viktigste du trenger å vite om bruk av personopplysninger i forbindelse med markedsføring.

Hva sitter du igjen med? Under kurset vil du også få informasjon om hvor du finner nyttige verktøy, veiledninger og maler for å hjelpe deg å forstå og følge regelverket.

Tør du la være å ikke få innsikt i dette?

Hva lærer du?

FØRSTE BOLK: Grunnleggende om GDPR
  1. Oversikt over GDPR - hva er de viktigste prinsippene du må kjenne til?
  2. Behandling av personopplysninger i forbindelse med markedsføring - de ulike behandlingsgrunnlagene.
  3. I hvilke tilfeller kreves det samtykke og hvordan skal dette hentes inn?
  4. Cookies - hva sier loven og hvorfor ser vi så mange varianter av cookies-løsninger?
  5. Personprofiler - hvordan er dette regulert i GDPR?

ANDRE BOLK: Grunnleggende om MARKEDSFØRINGSLOVEN
  1. Markedsføringslovens regler om elektronisk direkte markedsføring
  2. Personopplysninger som "betaling" - er dette OK?
  3. Hva risikerer du ved brudd på loven? Worst case og "normal" case.
  4. Hvilke endringer i regelverket for digital markedsføring er på trappene? 

GRATIS INTROWEBINAR:
Fem viktige råd om GDPR!

NÅR: 17. mars kl. 08.30 - 09.15
Clubhouse har tatt verden med storm, men også blitt kritisert for mulige brudd på GDPR og urimelige avtalevilkår. Og nylig varslet Datatilsynet appen Grindr om 100 millioner i overtredelsesgebyr for å dele personopplysninger med samarbeidspartnere uten at brukerne hadde gitt et gyldig samtykke til dette.

I dette gratis frokostwebinaret gir GDPR- og markedsføringseksperten Frode Elton Haug deg fem råd om GDPR og digital markedsføring. Hva er det viktigste du må tenke på for ikke å bryte regelverket?
kursholder

Frode Elton

Kurset holdes av Frode Elton Haug fra Advokatfirma Grandal Haug. Han har nesten 20 års fartstid fra Forbrukertilsynet, og har jobbet med regelverket for digital markedsføring og behandling av personopplysninger siden dette kom inn i norsk rett. Frode er også medforfatter av boken "Markedsføringsrett i et nøtteskall», som nylig kom ut i 2. utgave.
Patrick Jones - Course author
Created with